API-abonnement

Om toegang te krijgen tot de KVK API’s heb je een abonnement nodig. Dit vraag je aan via het Developer Portal. Na goedkeuring word je aangesloten op het API-kanaal en ontvang je een API-key, waarmee je de API’s kunt gebruiken.

Inbegrepen API's

Met de Zoeken API haal je het KVK-nummer van een inschrijving op. Aanvullende gegevens vraag je vervolgens op met een van de andere API's.

Technische informatie

Zoek basisgegevens van inschrijvingen op met het KVK-nummer. Bijvoorbeeld maatschappelijke activiteit, gegevens van de eigenaar of hoofdvestiging, en een lijst van de vestigingen.

Technische informatie

Zoek specifieke informatie van inschrijvingen op met het vestigingsnummer. Bijvoorbeeld algemene gegevens, activiteiten en bezoek- en postadres.

Technische informatie

Gebruik het KVK-nummer om handelsnamen van een inschrijving op te halen. Bijvoorbeeld statutaire naam, handelsnamen en niet-commerciële naam.

Technische informatie

Veelgestelde vragen over het API-abonnement

Je abonnement zeg je schriftelijk op door een e-mail te sturen naar: account@kvk.nl

De overeenkomst loopt door tot en met de laatste dag van de volgende kalendermaand en eindigt daarna. Bijvoorbeeld: als je opzegt op 2 november dan loopt de overeenkomst door tot en met 31 december.

Op dit moment is het niet mogelijk om een API-abonnement over te zetten naar een ander KVK-nummer. Je kunt de oude aansluiting opzeggen en vervolgens een nieuwe aanvragen.

Neem contact op met de afdeling Verkoop Binnendienst. Stuur een e-mail naar: account@kvk.nl of bel naar: 088 585 34 34.

Neem contact op met de afdeling Verkoop Binnendienst. Stuur een e-mail naar: account@kvk.nl of bel naar: 088 585 34 34.

KVK API’s zijn vrijgesteld van btw. Je ontvangt een factuur zonder btw-heffing.