Veelgestelde vragen
Met de API KVK Handelsregister Zoeken kun je een bedrijf opzoeken door bijvoorbeeld de handelsnaam of plaats in te voeren. Op zoek naar meer informatie? Elk zoekresultaat heeft een hypermedia-link naar de API Basisprofiel en/ of Vestigingsprofiel, binnen REST ook wel bekend als HATEAOS. Basisprofiel kan alleen bevraagd worden met een KVK-nummer en Vestigingsprofiel alleen met een vestigingsnummer.
Dit kan op twee manieren (beide kosteloos):
In de documentatie vind je de mogelijke in- en output velden per API.
Nee, dit is niet mogelijk.
Nee, dit is niet mogelijk.
Nee, dit is niet mogelijk.
De API Basisprofiel gebruik je om alle actieve handelsnamen van de hoofdvestiging te vinden. Om de handelsnamen van alle nevenvestigingen te achterhalen gebruik je, per vestiging, de API Vestigingsprofiel.
Nee. De API’s geven geen overzicht van de mutaties (historisch data). Bestel daarvoor het product Historie via de website van KVK.
Nee, dit is niet mogelijk.
Nee, dit is niet mogelijk.
Ja, de limiet is 300.000 bevragingen per maand met een rate van maximaal 100 per seconde.
KVK Handelsregister Zoeken: https://api.kvk.nl/api/v2/zoeken
KVK Handelsregister Basisprofiel: https://api.kvk.nl/api/v1/basisprofielen
KVK Handelsregister Vestigingsprofiel: https://api.kvk.nl/api/v1/vestigingsprofielen
KVK Handelsregister Naamgeving: https://api.kvk.nl/api/v1/naamgevingen
TLS (in het verleden ook wel SSL) beveiligt de verbinding tussen twee computers. Om zo’n beveiligde verbinding te krijgen, heb je een certificaat nodig, een TLS-certificaat. Een certificaat bevat gegevens over de certificaathouder, het domein, de naam van de instantie die het certificaat heeft uitgegeven, het land waarin het certificaat is uitgegeven en de geldigheidsduur. Hierdoor ben je er van verzekerd dat je systeem communiceert met de KVK.
Ja, mits de voorwaarden uit de overeenkomst en gebruiksvoorwaarden in acht worden genomen. Om een overeenkomst te tekenen moet je ingeschreven staan in het handelsregister en tekenbevoegd zijn. Particulier gebruik wordt hiermee uitgesloten.
Ja, dat kan.
Binnen enkele werkdagen nadat je je hebt aangemeld en de toegestuurde overeenkomst ondertekend door ons retour is ontvangen.
Een update wordt minimaal 48 uur van tevoren aangekondigd met serviceberichten via de mail vanuit KVK Servicedesk. Het is moeilijk aan te geven hoe vaak een update plaatsvindt. Nieuwe releases zijn afhankelijk van de doorontwikkeling van de KVK API. Krijg je deze updates niet, maar wil je dat wel? Stuur ons een verzoek middels ons contactformulier.
Op de statuspagina vind je de actuele status van KVK producten en diensten. We versturen ook berichten wanneer er een storing, aanpassing of onderhoudswerkzaamheden zijn. Meld je aan voor updates.
De gemiddelde responstijd ligt rond de 500 ms.
Neem contact met ons op. Binnen uiterlijk 5 werkdagen heb je een reactie van ons.
Contact opnemenWij willen graag weten wat jij van het Developer Portal vindt en wat er beter kan. Meld je aan voor het klantenpanel en geef ons je mening.
Aanmelden klantpanel