Veelgestelde vragen
Algemeen
Je vraagt een API-abonnement aan en krijgt een API-key. Met deze key kun je informatie over bedrijven opvragen, zoals naam, adres of KVK-nummer.
Met de API "KVK Handelsregister Zoeken" zoek je een bedrijf op door bijvoorbeeld de handelsnaam of plaats in te voeren. Elk zoekresultaat biedt een link waarmee je meer informatie kunt opvragen, via andere API's.
Meer weten? Check de API documentatie
Dit kan op twee manieren (beide kosteloos):
- Via onze SwaggerUI.
- Via eigen software met onze test API-key: l7xx1f2691f2520d487b902f4e0b57a0b197. Check de API documentatie voor meer informatie.
In de documentatie vind je de mogelijke in- en output velden per API.
Nee, dit is niet mogelijk.
Nee, dit is niet mogelijk.
Nee, dit is niet mogelijk.
De API Basisprofiel gebruik je om alle actieve handelsnamen van de hoofdvestiging te vinden. Om de handelsnamen van alle nevenvestigingen te achterhalen gebruik je, per vestiging, de API Vestigingsprofiel.
Nee. De API’s geven geen overzicht van de mutaties (historisch data). Bestel daarvoor het product Historie.
Nee, dit is niet mogelijk.
Nee, dit is niet mogelijk.
Ja, je kunt maximaal 300.000 bevragingen per maand doen. En niet meer dan 100 bevragingen per seconde sturen
KVK Handelsregister Zoeken: https://api.kvk.nl/api/v2/zoeken
KVK Handelsregister Basisprofiel: https://api.kvk.nl/api/v1/basisprofielen
KVK Handelsregister Vestigingsprofiel: https://api.kvk.nl/api/v1/vestigingsprofielen
KVK Handelsregister Naamgeving: https://api.kvk.nl/api/v1/naamgevingen
KVK Mutatieservice: https://api.kvk.nl/api/v1/abonnementen/
KVK Handelsregister Open Dataset Basis Bedrijfsgegevens: https://opendata.kvk.nl/api/v1/hvds/basisbedrijfsgegevens/kvknummer
KVK Handelsregister Open Dataset Jaarrekeningen: https://opendata.kvk.nl/api/v1/hvds/jaarrekeningen/kvknummer
Ja, mits de voorwaarden uit de overeenkomst en gebruiksvoorwaarden in acht worden genomen. Om een overeenkomst te tekenen moet je ingeschreven staan in het handelsregister en tekenbevoegd zijn. Particulier gebruik wordt hiermee uitgesloten.
Ja, dat kan.
Binnen enkele werkdagen nadat je je hebt aangemeld en de toegestuurde overeenkomst ondertekend door ons retour is ontvangen.
Een update wordt minimaal 48 uur van tevoren aangekondigd met serviceberichten via de mail vanuit KVK Servicedesk. Het is moeilijk aan te geven hoe vaak een update plaatsvindt. Nieuwe releases zijn afhankelijk van de doorontwikkeling van de KVK API. Krijg je deze updates niet, maar wil je dat wel? Stuur ons een verzoek middels ons contactformulier.
Op de statuspagina vind je de actuele status van KVK producten en diensten. We versturen ook berichten wanneer er een storing, aanpassing of onderhoudswerkzaamheden zijn. Meld je aan voor updates.
De gemiddelde responstijd ligt rond de 500 ms.
Staat je vraag er niet tussen?
Neem contact met ons op. Binnen uiterlijk 5 werkdagen heb je een reactie van ons.
Contact opnemenHelp ons verbeteren
Wij willen graag weten wat jij van het Developer Portal vindt en wat er beter kan. Meld je aan voor het klantpanel en geef ons je mening.
Aanmelden klantpanel